Ситуаційний центр
Ситуаційний центр – ефективний інструмент управління
Ситуаційні центри є ключовими елементами контролю та точками прийняття рішень для організацій та підприємств. Основний розвиток ситуаційні центри отримали у військовій та космічній галузях. Потім поступово цей інструмент контролю та управління почав впроваджуватися у державних організаціях та на виробничих підприємствах.
Важливість ситуаційних центрів почали розуміти все більше підприємств і зараз цей інструмент управління не є дивиною із космічної чи військової галузі. Багато підприємств та торговельних мереж впроваджують ЦОД та корпоративні ситуаційні центри. Як правило, аналітична система центрального офісу корпорації вибудовується із трьох основних підсистем:
- Ситуаційний центр
- Автоматичний розрахунок статистичних даних, виведення графіків та трендів.
- Консолідована інформація, звітність для засновників та керівників підприємств
Ситуаційний центр базується на даних, що надходять від систем підприємств (ЦОД), поділених на функціональні блоки:
- Безпека, оперативний облік та контроль
- Виробництво
- Комерція
Задля більшої безпеки роботи структурована кабельна система вибудовується на фізично незалежних лініях (контурах). Взаємодія та обмін даними виконується через шлюзи захисту. Таким чином, забезпечується максимальний захист роботи функціональних блоків, захист від несанкціонованого втручання як з «світу», так і з самого підприємства. Чотири окремі фізичні лінії для побудови інформаційних підмереж:
- Виробничо-технологічна система
- Система безпеки: відеоспостереження, архіви, сигналізація, оперативний облік та контроль, гучний зв'язок та тривожні сповіщення
- Комерційний облік та логістика: BAS, складський облік, комерція
- Вимірювання та резерв: облік ресурсів, кліматичні системи, контроль екології.
Фізичний поділ дозволяє забезпечити побудову повноцінної системи безпеки та знижує ризики вірусних атак та зловмисних дій.
ВАЖЛИВО! Поділ на функціональні блоки дозволяє створити три контрольні точки обліку та в перспективі організувати автоматичне порівняння даних по контрольним точкам. Крім цього забезпечується захист даних на рівні користувачів, наприклад співробітник оперативного контролю не може бачити комерційної інформації - ціна, контрагенти, контракти, а співробітник комерційного підрозділу не має доступу до фактичних даних обсягів продукції, що виробляється і переміщується.